woensdag 1 april 2020

A345: Biologie, nieuwe docent

Met ingang van vandaag hebben wij een nieuwe docent biologie: meneer Ferket. Hij zal les gaan geven aan A3A, A4biol1, A5biol5, H4biol2 en H4biol5. Het is natuurlijk een bizarre situatie om te starten, maar met hulp van collega's en leerlingen zal meneer Ferket zich snel thuis voelen. 

Via onderstaand bericht stelt hij zich zelf aan u en jullie voor. 

Hallo, ik stel me even voor: Ik ben Hans Ferket en ben per 1 april een nieuwe docent op Comenius, voor het vak biologie. Ik ben een geboren en getogen Zeeuws-Vlaming, die na zijn studie in Amsterdam in de Randstad is blijven hangen. Na 10 jaar les geven in Katwijk aan Zee, ben ik in 2014 in Friesland terecht gekomen. De komende weken zal ik in Franeker, waar ik de afgelopen jaren les gaf, ook mijn Havo5 leerlingen helpen met hun laatste loodjes van het examenjaar.


Ik ben 38 jaar, woon in Sneek met mijn vrouw en drie zoontjes. Op het voetbalveld ben ik met LSC regelmatig te vinden als leider van een jeugdteam of als 35+ speler. Ondanks dat het nu een rare periode is om les te geven heb ik wel veel zin om op Comenius te werken en met de leerlingen van A3, A4, H4 en A5 aan de slag te gaan!